Social media advies

Social media is de laatste jaren steeds populairder geworden als marketing middel. En dat is ook niet zo gek, want social media is met de juiste strategie geen bedreiging, maar een enorme kans. De inzet van social media helpen je bijvoorbeeld bij:

  • het verhogen van je naamsbekendheid
  • klantenbinding
  • reputatiebewaking
  • meer bezoekers naar je website
  • betere positie in de zoekmachines
  • lead generatie
  • recruitment

Het gebruik van social media kan dus een goede marketingtool zijn, mits je deze op de juiste manier inzet. Maar waar begin je als organisatie of hoe maak je de volgende stap? JD-c is door haar jarenlange ervaring met social media een betrouwbare adviseur in social media strategie. Wij kunnen je helpen bij:

  • het opzetten van een social media strategie
  • het in praktijk brengen van deze strategie onder andere met behulp van content kalenders
  • het opzetten van social media campagnes / advertising
  • het monitoren van communicatie over je organisatie
  • het in kaart brengen van resultaten en op basis hiervan bijsturen

Heb je andere vraagstukken rondom social media, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we je verder  helpen, maar we zeggen het ook eerlijk als we niet de geschikte partner zijn. Uiteraard kijken we dan in ons netwerk of we meer voor je kunnen betekenen.

Social media monitoring

Op welke manier kan je organisatie social media het meest effectief inzetten? Ten eerste is het belangrijk om online communicatie over je  organisatie te monitoren. Bijvoorbeeld met behulp van monitoringssoftware. Door altijd goed op de hoogte te zijn van wat er over je organisatie gezegd wordt, kun je sneller inspelen op zowel negatieve als positieve berichten rondom je merk. Maar ook op trends die je online ziet ontstaan. Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op.

 

DE INZET VAN SOCIAL MEDIA BEGINT MET EEN GOED PLAN

Plan je berichten met een contentkalender

Ken je dat? Je ontdekt net op tijd dat er een evenement plaatsvindt. Snel nog iets online zetten! Of erger: je bent te laat. Een gemiste kans om in te haken op de actualiteit. Zonde!

Succesvol online communiceren betekent: je content centraal stellen. Doelstellingen formuleren, de juiste kanalen kiezen & de juiste tone of voice en look & feel voor je merk bepalen. Een social media strategie help je hierbij. De contentkalender helpt je om de juiste berichten op de juiste wijze (zoals bepaald in de strategie)  voor te bereiden. Zo hoef je nooit meer ‘last minute’ berichtjes te posten.

Vervolgens gebruik je een handige tool voor het plannen en organiseren van je content. Zo kun je berichten vooruit plannen en hoef je niet niet 24/7 met je handen aan de knoppen te zitten. Wel zo fijn in het weekend als je even het werk los wilt laten, als je een evenement moet draaien of een feestje hebt. Weten hoe dit in zijn werk gaat? Met onze ervaring (o.a. dHw van Bommel, Handmade by van Strien & Winkelhart Enschhede) helpen we je graag op weg! Werk samen met ons aan de kracht van jouw content!

 

Adverteren op social media

Naast het regelmatig plaatsen van updates kun je op social media je doelgroep ook bereiken met advertenties. Zo breng je jouw content onder de aandacht van je volgers, vergroot je je naamsbekendheid en bereik je nieuwe fans. Doordat de social kanalen veel (al dan niet alle data) van en over leden bijhouden, zijn de targetingmogelijkheden vele malen beter dan bij ‘gewone’ online advertising. Je kunt bijvoorbeeld een selectie maken op basis van:

  • interesse gebieden (bijvoorbeeld: sport, culinair, fashion)
  • locatie (land, provincie, stad)
  • en demografische gegevens (geslacht, leeftijd)

Hulp nodig bij het het segmenteren van je doelgroep op social media en bij het opzetten van advertenties? We staan voor je klaar!

SOCIAL MEDIA INZETTEN VOOR JE BEDRIJF?

VRAAG EEN GESPREK AAN
mautic is open source marketing automation