Relevante e-mails versturen?

Zorg voor relevante en waardevolle berichten voor je doelgroep. Speel in op de behoeftes van je klanten en verstuur persoonlijke mailings met een relevante boodschap en een duidelijk doel. Wees kritisch op de inhoud! In deze is minder vaak meer.

Wist je dat e-mail het meest krachtigste online marketingmiddel is?

DE INZET VAN E-MAIL BEGINT MET HET OPZETTEN VAN DE BUYER PERSONA

MET WELK DOEL ZET JE SOCIAL MEDIA IN?

Beginnen met social media? Of de huidige inzet van social verbeteren? Start met een strategisch social media plan, want zonder plan heb je geen focus en schiet je dus met losse flodders. Dat lijkt ons niet zinvol. U wel?

Je kunt sociale media inzetten voor de volgende doelen:

  • Betrokkenheid naar je merk verhogen
  • Verhogen van traffic naar je (web) pagina
  • Specifieke doelgroepen aanspreken
  • Verhogen van je fanbase
  • Meer omzet genereren

Hulp nodig bij het richting geven van je social media strategie? Of juist op operationeel niveau? We hebben inmiddels al meer dan vijf jaar ervaring en helpen u graag verder. Lees hier de case over ‘Handmade by van Strien’.

MOEITE OM BERICHTEN TE BEDENKEN?

Zorg voor een contentkalender waarmee je berichten vooruit plant. Zo hoef je nooit meer ‘last minute’ berichtjes te posten.

Daarnaast is het belangrijk dat je structuur aanbrengt in je berichten. Het werkt namelijk een stuk gemakkelijker als je een gestandaardiseerd patroon hebt in:

  • De look en feel van je berichten
  • Foto’s die bij je merk passen
  • Type berichten die aansluiten op je doelgroep
  • En de ‘tone of voice’ van je berichten

Meer weten over content creatie voor social media? We helpen je graag op weg.

HOE BEREIK JE JOUW DOELGROEP OP SOCIAL MEDIA?

Je wilt natuurlijk dat je berichten worden gelezen, geliked en gedeeld. Maar dan wel door de juist doelgroep. Gelukkig biedt social media veel mogelijkheden in het segmenteren van je doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld een selectie maken op basis van:

  • interesse gebieden
  • locatie
  • en demografische gegevens

Hulp nodig bij het segmenteren van je doelgroep op social media? We helpen je graag op weg.

BETERE RESULTATEN MET SOCIAL MEDIA BEHALEN?

Nadat je goede resultaten met social media hebt behaald, wil je natuurlijk het kanaal verder optimaliseren. Bekijk in een periode van minimaal drie maanden welke berichten het beste liepen en ga hiermee verder aan de slag.Beoordeel de berichten op:

  • het bereik
  • de hoeveelheid interactie
  • en de fit met je merk

Hulp nodig bij het optimaliseren van je berichten op social media? Wij helpen je graag verder.

E-MAIL EFFECTIEF INZETTEN VOOR JE BEDRIJF?

VRAAG EEN GESPREK AAN
mautic is open source marketing automation