10 tips voor een goede Website

| by | Online | 0 comments:

10 tips voor een goede Website

Je hebt een succesvol product of dienst en wilt deze ook online vermarkten. Daarom ga je aan de slag met een website. Maar waar moet je nu eigenlijk op letten bij het bouwen van een website? Hieronder worden hiervoor 10 tips beschreven.

1.Bepaal je doelgroep

Bepaal voor wie je je website opzet. Als je weet wie je doelgroep is, waar ze zijn en waar ze naar zoeken kan je vrij nauwkeurig bepalen wat je doelgroep nu uiteindelijk wil. Een goede landingspagina vertelt meteen wat jij je klant kan bieden.

2.Bepaal je doelstellingen

Definieer je gewenste resultaten die je met je site wilt halen. Zorg je voor een doelgerichte aanpak zodat je je doelen ook haalt. Denk hierbij goed na over hoe je bezoekers van je website klanten worden.

3.Zorg dat je website voor zoekmachines geoptimaliseerd (SEO) is

Zorg dat je weet op welke zoektermen je doelgroep in zoekmachines zoekt. Als je dit weet kun je je website voor zoekmachineresultaten optimaliseren, zodat je de juiste doelgroep bereikt. Dit is belangrijk omdat mensen vandaag de dag veelal via zoekmachines opzoek gaan naar hun behoeften.

4.Zorg dat je responsive website design (RWD) is

RWD is een manier van ontwerpen waarbij geprobeerd wordt gebruikers van verschillende apparaten en schermformaten een zo optimaal mogelijke gebruikerservaring te bieden. Door de indeling – en de content – te ontwerpen aan de hand van de beschikbare ruimte, ontstaat een ervaring die beter past bij de manier waarop een website wordt bezocht. (Bron: Frankwatching)

Voordeel van responsive webiste is dat bezoekers door de gebruiksvriendelijkheid langer op de website verblijven, meer content consumeren, vaker terugkeren, vaker converteren en uiteindelijk dus tot meer omzet leiden. Wie wil dat nu niet?

5.Gebruik visualisaties

Onze hersenen zijn erg visueel ingesteld. Door middel van beelden is het vaak makkelijker om iets te onthouden en kan meer informatie in korte tijd overgebracht worden. Niet voor niets zegt men vaak: een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Houd hiermee rekening bij het opzetten van je website.

6.Zorg dat je website rust uitstraalt

Met een rustige lay-out en goede vormgeving zorg je dat bezoekers op je site blijven. Een site met een rustige lay-out en duidelijke focus zorgt voor overzicht.

7.Zorg dat je betrouwbaarheid uitstraalt

Bezoekers hebben behoefte aan een betrouwbare uitstraling en invulling van je website. Om van je bezoekers klanten te maken is dit zelfs essentieel. Maar hoe realiseer je vertrouwen? Dat lees je allemaal op de website van Consumentenwijzen: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/betrouwbaarheid-webwinkel

8.Zorg voor interactie

De tijd van eenrichtingsverkeer is passe. Je kunt niet alleen maar zenden, want mensen hebben hedendaags behoefte aan interactie. Speel hier met je website op in. Publiceer een contactpagina met gegevens zodat bezoekers weten hoe zij jou kunnen bereiken. Zorg ervoor dat bezoekers kunnen reageren op jouw blogberichten of artikelen en vermeld je social media als je deze hebt. Zo bied je bezoekers voldoende laagdrempelige mogelijkheden om met je in gesprek te gaan.

9.Meten is weten

Eén van de grote voordelen van een eigen website of webshop, is dat je met statistiekenprogramma’s inzicht krijgt in het gedrag van je bezoekers: Hoe komen ze op mijn site terecht, wat vinden ze wel en niet interessant en welke producten worden het best bekeken? Zinvolle informatie waarmee je je resultaten kunt optimaliseren. Meten is immers weten!.

Google Analytics is een goed webanalyseprogramma dat je kan helpen om gegevens over je website in kaart te brengen.

10.Zorg dat je bekend wordt met je publiek

Het is belangrijk om te weten wie daadwerkelijk je website bezoeken, waar zij zich in de buyer journey (aankoopproces) bevinden en hoe je hen goed kunt bedienen. Probeer daarom zoveel mogelijk e-mail adressen te vergaren zodat je met hen kunt communiceren. Belangrijk bij het communiceren is om specifiek op persoonlijke interesses in te spelen. Wil je hier meer over weten? Lees dan eens dit artikel over Marketing automation.


Leave a Reply